Notting Hill Carnival

Idag och imorgon går en stor karneval av stapeln i Notting Hill. Det är en karneval med rötter från Sydamerika och besöks av nästan en miljon människor. Jag ska följa med värdfamiljen till mammans syster. Hon bor mitt i karnevalområdet!

Held each August Bank Holiday since 1966, the Notting Hill Carnival is the largest festival celebration of its kind in Europe. Every year the streets of West London come alive, with the sounds and smells of Europe's biggest street festival. Twenty miles of vibrant colourful costumes surround over 40 static sound systems, hundreds of Caribbean food stalls, over 40,000 volunteers and over 1 million Notting Hill carnival revellers.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jorå, det är inga problem. Men om jag trodde att jag var stökig och inte städade så noga så har jag mött mina övermän, haha. Hittills har jag städat ur en garderob så att man kan se golvet och slipper gå på saker :o Så i och med det så kan det nog bara bli bättre i nya lägenheten, om nu alla mina saker får plats :S



Hur har du det själv? Nervöst i ett nytt land måste slå att vara nervös för att "bara" flytta till en annan stad?

2010-08-29 @ 16:02:28
Postat av: Anette

Vad är stappeln för nåt? Stapeln menar du väl? Undvik folksamlingar om möjligt. Tänk på säkerheten!

2010-08-29 @ 17:33:53
Postat av: Alexandra

Jo precis, det är ju betydligt mer förberedelser än vad man kan tro, många smågrejer som ska fixas innan man kan ge sig iväg..



Operationen kommer nog att gå jättebra ska du se! :) När du kommer tillbaka får vi utforska London tillsammans :)



Föresten, hur var karnevalen? Lite synd att jag missade den...

2010-08-29 @ 20:05:25
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nähej, vad dåligt av dem! Jo det kan jag tänka mig, lite synd att folk inte kan uppföra sig, men det är väl precis som här hemma i Sverige.. men hur känns allting nu då? hur är familjen annars? pojken? är boendet bra? vilken adress bor du på?! :)

2010-08-29 @ 20:35:52
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0