Åska

Gud vad det åskar! Sitter vid datorn och kollar på lite olika sidor när jag plötsligt kan se hela gården utanför fönstrena. Det kanske bör tilläggas att det är sent på natten och att det är becksvart utanför mitt hus. Jag har alltid tyckt att ett regnoväder kan vara rätt mysigt men nu åskar sker det mer än ett åsknedslag var tionde sekund! Har tänt ljus i väntan på att strömmen ska gå..

Igår kväll var jag ute med en kompis och det var trevligt. Mycket dans blev det, på ett dansgolv fullt av killar. Inte helt fel det heller! Men en sen kväll betyder en sen uppgång nu på lördagsmorgonen. Klockan närmar sig elva på kvällen och jag är inte ett dugg trött. Imorgon väntar slutklämmen på uppsatsen som ska in på fredag. Jag läser en sommarkurs i litteraturvetenskap utöver mina studier på universitetet.

 


Hur ska jag kunna sova när det mullrar så här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0